Мистецька освіта, сутність якої, на думку
академіка І.Зязюна, полягає у «поєднанні
інтелекту і почуттів», в сучасних умовах має бути складовою естетичного
розвитку особистості, разом з формуванням креативності та культури
методологічного мислення, стимулюванням пізнавальної й творчої активності у
різних видах життєдіяльності людини. Послідовним кроком у цьому напрямі стала
розробка «Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті», в якій
наголошується на необхідності зміни «знаньєвої
парадигми», освіти на «діяльнісно-розвиваючу»,
і обов'язковому переході від інформаційно-репродуктивного
навчання до особистісно-орієнтованого.
Освітня галузь «Мистецтво» розглядається
як суттєвий компонент загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і
виховний потенціал пов’язаний з естетичною природою, завдяки якій осягаються
потаємні найскладніші процеси духовного життя людини, її внутрішнього світу. Освітня галузь «Мистецтво»
реалізується через навчальні предмети «Образотворче мистецтво» і «Музичне
мистецтво» або інтегрований курс «Мистецтво», які кожний загальноосвітній
навчальний заклад може обирати самостійно.
Немає коментарів:
Дописати коментар