четвер, 11 грудня 2014 р.

ПОРТРЕТ ДРУГА ЗА УЯВЛЕННЯМ

Мета уроку: ознайомити з історією виникнення портретного
                       жанру, творчістю художників-портретистів; навчити 
                       аналізувати і порівнювати пропорції елементів
                       обличчя людини; фор­мувати навички роботи над
                       портретом в різних техніках; розвивати
   вміння передавати характер людини засобами  
 портретного  жанру.
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: на вибір.
Обладнання: репродукції картин художників-портре­тистів, роботи  
                        , учителя, учнів, виконані в різних техніках, 
                        роздавальний матеріал , чотири аркуші
                        паперу формату A3 із зображенням  
                        етапів роботи над портретом,
                        аркуш паперу формату А4,        
                        простий олівець, акварельні чи гуашеві фарби, гумка,        
                        пензлі, склянка з водою.
Клас: 7
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
На зворотному боці аркуша паперу учні записують число, місяць, рік, прізвище, ім'я, клас, вік, тему уроку.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу
Слово вчителя.
         Колись, давним-давно, люди не зображували собі подібних — не дозволяли уявлення. Наші з вами предки вважали, що душа людини відразу переселиться в її зображення і людина вмре. Тому довгий час зображення людей на скелях були навмисне деформовані. Перші портрети дійшли до нас із далекої давнини і були кам'яними.
Запитання класу.
Як ви гадаєте, що це за портрети, які дійшли до нас з доісторичних часів? (Учні намагаються дати відповідь.)
Розповідь учителя.
Як не дивно, це сфінкси. Саме вони мали портретну подібність із зображуваним. Потім до нас дійшли фаюмські портрети, виконані на дерев'яних дошках у техніці воскового живопису. І ці портрети були похоронні. Багато століть пройшло з того часу, поки портрет зайняв гідне місце серед видів мистецтва. У сучасних умовах фотопортрет майже витиснув портрет живописний. Простота, доступність, точна подібність — от достоїнства фотопортрета.
Ви знайомі з терміном «фотохудожник». Фотограф, подібно
художнику, розкриває внутрішній світ людини через її фотографічний портрет. (Учитель демонструє фотопортрети 50x60.) А ще саме цікаве в тім, що з розвитком поліграфічної промисловості ми можемо повісити у своєму будинку портрет будь-якого артиста, навіть не запитуючи в нього на те дозволу. Вам з дитинства знайомі портрети великих людей: О. С. Пушкіна, І. О. Крилова та ін. (Учитель демонструє репродукції картин.) А от ця прекрасна дівчина в бальному платті зовсім не письменниця і не акторка. Це портрет відмінниці Смольного інституту. В кожній школі є дошка відмінників. Так це «дошка» відмінниць Смольного інституту. Портрети вихованок Смольного інституту роботи
Д. Левицького.
Як же навчитися зображувати людське обличчя? Які закони
існують для цього? Де вчать цих законів? Учать цього в академії мистецтв. У цій книзі зібрані академічні — навчальні роботи студентів. (Учитель демонструє роботи.) Я не навчалася в академії, я навчалася в педагогічному інституті. Але ми теж училися, як зображувати людське обличчя. І починали з малювання копій античних статуй, потім черепа, потім м'язів на обличчі. І тільки потому виконували малюнки людини з натури. Однак самий терплячий натурник — ти сам. Зображуючи самого себе, дивлячись у дзеркало, ти одержиш автопортрет. (Учитель демонструє автопортрети.) Як же ви, не малюючи всіх цих черепів і гіпсових статуй, зможете виконати портрет? А вас є підказки. Це картки на ваших столах.
Робота зі схемою.
Учням пропонується розглянути схему пропорцій елементів об­личчя людини (мал. 3) і відповісти на запитання, на які елементи обличчя скільки доводиться частин.





Робота над формуванням навичок і вмінь.
Демонструються етапи виконання портрета. Потім виконується портрет у такій саме послідовності на планшеті, установленому на етюднику, у техніці олівець. Після завершення малюнка пропоную учням вибрати техніку виконання своєї роботи.
IV. Практична робота
Учні працюють над портретом. У цей час звучить функціональна музика.
V. Підсумок уроку
Оганізовую галерею портретів друзів, виставляю оцінки за роботи в журнал, відзначаю відсутніх, аналізую кращі портрети.         
   


Немає коментарів:

Дописати коментар